قالب سنگ مصنوعی

/, تولید/قالب سنگ مصنوعی

قالب سنگ مصنوعی

در حال حاضر سنگ مصنوعی جایگاه ویژه ای در حوزه ساخت و ساز به خود اختصاص داده است و با توجه به اینکه تمام خواسته های پیمانکاران و معماران با سنگ مصنوعی برآوره می شود، طی سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته است. مزایای اصلی سنگ مصنوعی نسبت به سنگ طبیعی عبارتند از :

  • قیمت تمام شده پایین تر نسبت به سنگ طبیعی
  • تنوع زیاد در طرح و رنگ
  • مقاومت فیزیکی بالاتر نسبت به سنگ طبیعی
  • تولید آسانتر نسبت به سنگ طبیعی

سنگ های مصنوعی بر پایه های مختلف تولید می شوند که یکی از پرکاربردترین آنها سنگهای مصنوعی بر پایه بتن می باشد. سنگ مصنوعی پایه بتن از ترکیب ماسه، سیمان، رزین، رنگ پودری و آب تشکیل می شود که با توجه به کاربرد سنگ نسبت طرح اختلاط متفاوت خواهد بود.

یکی از مزایای سنگ مصنوعی همانطور که اشاره شد تنوع طرح آن می باشد. تنوع طرح بخاطر تنوع زیاد قالب در این بخش می باشد. قالبهای سنگ مصنوعی پایه بتن در حال حاضر به 6 روش ساخته می شود که عبارتند از :

  • قالبهای تزریق سنگ مصنوعی
  • قالب وکیوم سنگ مصنوعی
  • قالب لاستیکی سنگ مصنوعی
  • قالب ژله ای سنگ مصنوعی
  • قالب سیلیکون سنگ مصنوعی

در حال حاضر قالبهای تزریق، وکیوم و لاستیکی بیشترین کاربرد و مصرف را در این صنعت دارند و اکثر تولید کنندگان سنگ مصنوعی از این قالبها برای تولید استفاده می کنند. قالبهای ژله ای و سیلیکون بعلت قیمت بالای آنها کمتر مورد استفاده قرار می گیرند و قالبهای فلزی نیز بیشتر در محصولات اکسپوز کاربرد دارد.

قالبهای تزریق سنگ مصنوعی اکثرا برای کفپوش ها و سنگهای پازلی می باشند و درای دوام و مقاومت بالاتری نسبت به سایر قالبهای سنگ مصنوعی است. این قالبها اکثرا از جنس مواد پلاستیکی نشکن ساخنه می شوند. قالبهای وکیوم اغلب برای نماهای آنتیک و دکوراتیو و همچنین سنگهایی با ابعاد بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. جنس این قالبها عموما ABS می باشد. قالبهای لاستیکی نیز اکثرا در کارگاه های سنتی مورد استفاده قرار می گیرد.

قالبهای پلاستیکی (تزریق و وکیوم) نسبت به قالبهای لاستیکی مزیت مهمی که دارند این است که سنگ تولید شده با قالبهای پلاستیکی از لحاظ ظاهری بسیار شکیل تر و باکیفیت تر است. قالبهای لاستیکی چون نیاز به ویبره قوی تر دارند اکثرا در سنگهای تولید شده مک و سوراخ در سطح مشاهده می شود.

در حال حاضر قالبهای سنگ مصنوعی پایه بتن حدود 300 طرح مختلف می باشد و طرحهای جدید نیز بر اساس نیاز پیمانکاران و معماران طراحی و به بازار ارائه می گردد. شرکت کیمیا صنعت بعنوان یکی از قالبسازان کشور سهم قابل توجهی از نیاز قالب سنگ مصنوعی داخل کشور و همچنین کشورهای همسایه را تولید و ارائه می نماید و از تمام پیمانکاران و معمارن و تولید کنندگانی که طرحهای جدید دارند استقبال می کند که طرحهای آنها را با بالاترین کیفیت و حداقل هزینه و زمان به تولید انبوه برساند.