رنگ اکسید آهن قرمز اخرا

/رنگ اکسید آهن قرمز اخرا

رنگ اکسید آهن اخرا

رنگ پودری اکسید آهن قرمز اخرا که با فرمول Fe2O3 شناخته میشود و بعنوان یکی از پرکاربردترین رنگهای پودری است که در صنایع مختلفی از قبیل صنعت رنگسازی، ضد زنگ، بتن رنگی، آسفالت رنگی، سرامیک، لاستیک و پلاستیک، آرایشی و بهداشتی و … کاربرد دارد. بر اساس میزان خلوص و مش بندی آن قدرت رنگدهی آن متفاوت است و در حال حاضر بیشترین کابرد اخرا با مش 1500 و خلوص بالاتر از 65 درصد می باشد.

پیگمنت پودری اکسید آهن قرمز اخرا به دو روش تولید می شود:

  • 1- استخراج از معادن اخرا و آسیاب و تخلیص و مش بندی محصول نهایی
  • 2- تولید اکسید آهن از ضایعات آهن قراضه به روش سنتتیک

اکثر تولیدات داخل کشور بعلت وجود معادن زیاد اخرا در داخل کشور بر اساس روش اول یعنی استخراج از معادن اخرا انجام می شود و در مقابل اکثر اکسید آهن قرمز وارداتی به روش دوم (سنتتیک) تولید می شود و دارای خلوص بالاتری می باشد. قیمت محصول نهایی در روش سنتتیک نسبت به پودر اخرای معادن بالاتر است.

شرکت کیمیا صنعت بعنوان یکی از تامین کنندگان اخرا در کشور از سال 1386 در این حوزه فعالیت دارد. رنگهای پودری ارائه شده شامل پیگمنت قرمز 130 آلمانی و چینی و همچنین اخرای هرمز با درصد خلوص بالاتر از 65 درصد می باشد. بسته بندی محصولات در کیسه های 25 کیلوگرمی است و سفارشات انجام شده در حداقل زمان (24 ساعت) ارسال می گردد. انبار پودرهای رنگی شرکت کیمیا صنعت در کیلومتر 24 جاده مخصوص واقع شده است و همه روزه بجز روزهای تعطیل امکان تحویل حضوری از انبار نیز مهیا می باشد.