گلدان پلاستیکی ژله ای

/, تولید/گلدان پلاستیکی ژله ای

گلدان‌ گلخانه‌ اي ژله ای جز آن دسته از محصولاتي است که بسيار مورد استفاده باغداران و کشاورزان و گلخانه ها قرار مي ‌گيرد. این گلدانها در رشد و پرورش بهينه گل و گياه در باغ و گلخانه به آن‌ ها کمک شاياني مي ‌کنند، بنابراين در کارخانجات گوناگون و در مدل‌ هاي مختلفي توليد مي‌ شوند و به فروش مي ‌رسند. در بين گلدان ‌هاي گلخانه‌اي، گلدان پلاستيکي ژله ای طرفداران زيادي دارد، زيرا مواد به کار رفته در آن ‌ها به گونه ‌اي است که مي ‌توان تنوع زيادي در شکل ظاهري و رنگ شان به وجود آورد و آن ‌ها را به صورت کاملا خاص و منحصربه‌فرد، در دسترس مراکز مربوط به پرورش گل و گياه قرار داد. انعطاف پذیری بالای این گلدانها باعث شده است در بازار ایران به گلدان ژله ای معروف باشد. این نوع گلدان در خارج از کشور به نام nursery pot شناخته می شود.

هنگام پرورش گل و گياه، از زماني که آن را نشا مي ‌زنند، تا زماني که به طور کامل پرورش مي‌ دهند يا حتي وقت قلمه زني، به گلدان‌ هاي متعددي نياز است؛ به همين دليل از هر گلداني چندين بار استفاده مي ‌کنند و به راحتي آن‌ ها را کنار نمي ‌گذارند؛ بنابراين بسيار مهم است که گلدان ‌هاي خريداري شده طول عمر بالايي داشته باشند و قيمت شان هم به صرفه باشد. گلدان ‌هايي که توسط اين شرکت کیمیا صنعت ارائه مي‌ شود با آن که در هر مرحله‌اي از پرورش گياه مي ‌توان استفاده کرد اما اغلب براي کشت نشاء کشاورزي مورد استفاده قرار مي ‌گيرند.

این گلدان‌ هايي از ترکيب مواد پلي پرو پيلن با ديگر مواد پليمري ساخته مي ‌شوند و به همين دليل نسبت به ديگر گلدان ‌هاي تزريقي مقاومت بسيار بالايي دارد و در عین حال از انعطاف ‌پذيري مطلوبي نيز برخوردار است که باعث شده کار کشاورزان آسان شود. گلدان گلخانه‌اي ژله ای به دليل قيمت ارزان ‌ترشان نقش بسزايي در توليد انبوه گل و گياه خانگي دارند.

شرکت کیمیا صنعت براي آن که بتواند به تمامي خواسته ‌هاي مشتريان خود پاسخ دهد گلدان ‌هايي با سايز هاي 6 الی 19 توليد کرده است تا براي هر نوع گل و گياهي بتوان از گلدان مناسب استفاده کرد. در حال حاضر ساخت گلدانهای بزرگتر در برنامه شرکت قرار گرفته است و در آینده گلدانهای پلاستیکی سایزهای بزرگتر از 20 به بازار ارائه خواهد شد.