تهیه بتن رنگی با کیفیت

/, تولید/تهیه بتن رنگی با کیفیت

آیا دوست دارید بتن رنگی با کیفیت مطلوب تولید کنید؟

بطور کلی رنگ آمیزی بتن یا اختلاط بتن با رنگ های پودری برای بدست آورده سطحی زیبا و قطعاتی جذاب از استقبال خوبی برخودار شده است.

ساده ترین روش برای رنگ آمیزی پوشش دهی بتن با رنگ دلخواه پس از اجرای بتن در کف یا سقف می باشد اما این روش با توجه به نوع رنگ و کیفیت اجرا در صورتی که از رنگ مناسب استفاده نشود از ماندگاری پائین برخوردار است.

پیشنهاد می کنیم چنانچه قصد تولید بتن رنگی برای اجرا در پروژه ای خاص دارید در حین آماده سازی بتن رنگ را به آن اضافه کنید. این روش باعث می شود که رنگ بتن ماندگاری بیشتری در شرایط مختلف داشته باشد. تجربه نشان می دهد که در صورت استفاده از چنین روشی می توان تا 20 سال بتن رنگی تولید شده را از نظر کیفیت رنگ و ماندگاری تضمین کرد.

برای تولید بتن رنگی توصیه می شود عیار بتن تولیدی بالا باشد (بیشتر از 300) این مسئله کاهش مصرف آب را باعث می شود و چنانچه حین تولید از فوق روان کننده بتن نیز استفاده شود رنگ پودری استفاده شده عمق بیشتری داشته و همچنین میزان مصرف رنگ کاهش یابد.

اجرای بتن های رنگی معمولا به دو صورت می باشد:

  • اجرای بتن های رنگی پیش ساخته
  • اجرای بتن رنگی درجا و در محل پروژه

با توجه به شرایط آماده سازی بتن طبعا در تولید قطعات بتنی آماده و پیش ساخته، انعطاف پذیری بیشتری وجود دارد. ضروری است در حین اختلاط مصالح ماسه و سیمان و شن و همچنین افزودن رنگ، زمان کافی برای باز شدن رنگ در نظر گرفته شود.

تجربه ما نشان می دهد گاهی تا 10 دقیقه زمان لازم است که اصطلاحا رنگ باز شود.

اما زمانی که بتن رنگی در محل اجرای پروژه تهیه می شود، استفاده از بتونیر یا میکسر برای بدست آوردن کیفیتی مناسب از رنگ ضروری است.

چنانچه تجهیزان همزدن ماشینی برای تهیه بتن در اختیار نباشد بهتر است قبل از شل شدن ملات، رنگ رخوبی با ملات مخلوط شده تا عمق بیشتری از رنگ بدست آید. همچنین استفاده از آب و رطوبت اضافی در طرح اختلاط باعث افت فاحش کیفیت رنگ می شود.

استفاده از رنگ ها پودری بصورت ترکیبی این قابلیت را به ما می دهد که طیف گستردهای از بتن رنگی با رنگ های متنوع را تولید کنیم. در نظر داشته باشید نوع و رنگ مصالح ماسه و سیمان نیز در رنگ نهایی بتن تاثیر گذار است.