استفاده از سنگ فرش هاي آجري در مبلمان شهري و ويلاي شخصي

//استفاده از سنگ فرش هاي آجري در مبلمان شهري و ويلاي شخصي

يكي از المان ها و عوامل موثر در زيبا سازي فضاي شهري و همچنين محوطه ويلاهاي شخصي اجراي كفپوش ها و سنگ فرش هاي مناسب و سازگار با طراحي و رنگ محيط اطراف مي باشد.

معابر و پياده روهاي عمومي شهري از جمله فضاهاي شهري مورد توجه مي باشند كه چنانچه در طراحي طرح و رنگ سنگ فرش معابر دقت شود مي تواند هارموني بصري بيشتري ايجاد كند.

معادل انگليسي كه براي سنگ فرش ها و كفپوش ها استفاده مي شود (Sidewalk)  يا (pavement) مي باشد كه به عبارتي با هدف هموار كردن سطح براي تردد مي باشد.

براي آنكه بررسي دقيق تري در اين خصوص انجام دهيد مي توانيد با واژه هاي ذكر شده براي شهرها مختلف جهان جستجو كنيد و اين كار را از اين جهت پيشنهاد مي دهيم كه به شما كمك مي كند با سليقه شهرهاي ديگر جهان آشنا شويد.

ما اين كار را براي شهرهاي مختلفي چون پاريس، برلين، استكهلم، نيويورك، توكيو و پكن انجام داديم و تا حد زيادي نتيجه مشابه اين بود كه استفاده از كفپوش ها و سنگ فرش ها طرح ها آجري با سايزهاي كوچك رايج است.

معابر و پياده روهاي عمومي در زيبا سازي شهري نقش مهمي ايفا مي كنند و نمونه مشابه آن را در بازار تهران و همچنين خيابان وليعصر تبريز مي توانيم مشاهده كنيم كه تا چه اندازه در زيبا سازي فضا موثر مي باشد.

استفاده از قطعات آجري كوچك با طرح هاي مختلف در سنگ فرش حيات و ويلاهاي شخصي با رستوران هاي با فضاي باز و سفره حانه هاي سنتي نيز مي تواند در زيبا سازي فضاي بنا موثر باشد.

البته علاوه بر طرح بكارگيري رنگ هاي ملايم در سنگ فرش ها آجري در هارموني بهتر موثر است به عنوان مثال رنگ هاي اخري با آجري ملايم يا رنگ طبيعي بتن، مي تواند فضايي آرام و دلنشين براي بناي شما ايجاد كند.