موزاییک ویبره و سنگ فرش های بتنی

//موزاییک ویبره و سنگ فرش های بتنی

سابقه تولید موزاییک بتنی ویبره در ایران به 30 سال قبل می رسد و تا 10 سال پیش عمده موزاییک ها و سنگ فرش های بتنی که در بازار عرضه می شد از 2 روش زیر تولید می شدند:

  • موزاییک های ویبره پرس
  • موزاییک های ویبره ای با استفاده از قالب های لاستیکی

نکته جالب توجه این است که قالب های کفپش و پازلی که در بازار به عنوان قالب های پلاستیکی مرسوم هستند از جنس لاستیک می باشند و در حال حاضر از با تنوع زیادی در بازار تولید می شوند و ما نیز طرح های زیادی از این نوع قالب ها را عرصه می کنیم.

اما قالب های که با عنوان قالب های موزاییک پلیمری یا قالب های ای بی اس (ABS) در مقایسه با قالب های لاستیکی بهتر می باشند.

این قالب ها بتن را بخوبی ویبره می کنند و سطح بتن حفره و اطلاحا موک کمتری پس از ویبره می ماند و مقاومت سنگ نیز بالاتر می باشد.

گاهی بعضی از کارگاه ها این سوال را می پرسند که آیا موزاییک و سنگ فرشی که به روش پلیمری تولید می شود به آب دادن نیاز دارد؟ که باید گفت که موزاییک پلیمری اصلا نیاز به آب دادن ندارد و آب مورد نیاز در طرح اختلاط اولیه به ملات اضافه می شود.

استفاده از قالب های موزاییک پلیمری از سال 1386 رواج پیدا کرد و در حال حاضر تنوع زیادی از این این قالب ها تولدی می کنیم.

مزیت این قالب ها امکان تولید انواع سنگ های پایه بتن آنتیک می باشد. با استفاده از این قالب ها می توان انواع کف پوش های 30*30، 40*40، 50*50 و سایزهای بزرگتر را تولید کرد.